آموزش کامل راه اندازی سایت وردپرس 0 تا 100

آموزش کامل راه اندازی سایت وردپرس 0 تا 100
آموزش کامل راه اندازی سایت وردپرس 0 تا 100

آموزش راه اندازی سایت وردپرسی صفر تا 100 رایگان

اگر قصد راه اندازی یک سایت وردپرسی را از ابتدا تا پایان دارید با ما همراه باشید تا با تمام جزئیات به شما آموزش راه اندازی سایت وردپرسی را ارائه دهیم.حدالمقدور سعی میکنیم از حاشیه پردازی و توضیحات اضافه اجتناب کنیم و تمرکز را روی موارد اصلی بذاریم تا مبحث ساخت سایت براتون خسته کننده نباشه.

 

مراحل راه اندازی سایت وردپرسی اموزش کامل طراحی سایت با ورد پرس

  1. هزینه راه اندازی سایت
  2. خرید دامنه
  3. خرید هاست
  4. اتصال هاست و دامین
  5. تنظیمات سی پنل
  6. ساخت دیتابیس
  7. نصب وردپرس
  8. نصب قالب وردپرس
  9. تنظیمات داشبورد و سایت
  10. نصب پلاگین های ضروری

هزینه راه اندازی سایت

برای ساخت سایت چقدر هزینه دارد؟برای ساخت سایت باید چه کرد؟

سوالی که باید از خودتان بپرسید این است که چه نوع سایتی قرار است بسازید

در کل اگر بخواهید یک سایت معمولی راه اندازی کنید هزینه چندانی ندارد البته این موضوع فقط برای راه اندازی صدق میکنه حدو 100 تا 300 هزار تومان هزینه هاست +اگر سایت دانلودی مثل سایت جدا باشید که یک هزینه هاست دانلودی دارید که حداقل 500 هزار تومان سالیانه میباشد به این نکته توجه کنید که تقریبا 60 تا 80 درصد راه اندازی سایت وردپرسی شامل قالب سایت میشود که میتواند رایگان باشد میتواند از 1 تا 100 میلیون تومان باشد در این رابطه به طور مفصل توضیح خواهیم داد.

1-خرید دامنه مطابق با هدف

دامین:همان آدرس سایت شماست مثلا jooda.ir

برای شروع ابتدا باید هدفتان را مشخص کنید که در رابطه با چه موضوعی قصد راه اندازی سایت دارید و مطابق با اون موضوع دامنه خود را انتخاب کنید برای خرید دامنه .ir میتوانید از سایت nic.ir اقدام کنید.

٢-خرید هاست سی پنل

هاست:سرویس میزبانی فضای وب

پیشنهاد ما برای خرید هاست استفاده از سپاهان سرور میباشد به دلیل قیمت پایین و سرعت بالا

بعد از خرید هاست برای شما ایمیلی ارسال میشود که حاوی نام کاربری و رمز عبور سی پنل و همینطور دو آدرس که با ns شروع میشود این دو آدرس برای تنظیم دامین باید کپی شده و در بخش تنظیمات دامنه در سایت nic.ir استفاده شود.

٣-اتصال هاست و دامین

بعد از ثبت دامنه یا دامین وارد صفحه کاربری میشوید و به قسمت دامنه های من می‌روید

آموزش راه اندازی سایت وردپرسی

صفر تا صد راه اندازی سایت با وردپرس

1-روی نام دامنه کلیک کنید

2-ویرایش ردیف های کارگذاری را انتخاب کنید

آموزش راه اندازی سایت وردپرسی

3-در این قسمت دو نام کارگذار باید پر شود و نیاز به دو dns دارد همان دو آدرسی که از فروشنده هاست دریافت کردید.Secret Answer را که هنگام ثبت نام در سایت nic انتخاب کردید را در پایین وارد کنید و دکمه اعمال را بزنید.

آموزش راه اندازی سایت وردپرسی

۴-تنظیمات سی پنل در صفر تا صد راه اندازی سایت با وردپرس

بعد از خرید هاست سی پنل یک نام کاربری و رمز عبور به شما داده می‌شود که‌ معمولا برای ورود باید آدرس سایت را وارد کنید و :٢٠٨٣ را در ادامه بزنید مثل jooda.ir:2083 با این آدرس وارد صفحه لاگین  cpanel خواهید شد.معمولا هاست سی‌ پنل نیاز به تنظیمات خاصی ندارد (البته تنظیمات پيشرفته را در ادامه خواهیم گفت ‌)حالا باید دامین را به هاست معرفی کرد برای اینکار وارد صفحه اصلی سی پنل شوید

1-روی دامین کلیک کنید

آموزش راه اندازی سایت وردپرسی

2-creat a New Domin و دامنه را وارد کند و دکمه تایید را بزنید.

آموزش راه اندازی سایت وردپرسی

نصب وردپرس روی سی پنل در صفر تا صد راه اندازی سایت با وردپرس

برای راه اندازی سایت وردپرسی تا به اینجا ما هاست و دامین را تهیه کردیم و دامین را به هاست متصل کردیم و در این مرحله میخواهیم وردپرس را روی هاست نصب کنیم.پیش نیاز نصب وردپرس روی هاست ساخت دیتابیس میباشد که کار بسیار ساده ای است پس در ادامه ساخت دیتابیس برای نصب وردپرس…

 آموزش چگونگی فعالسازی و تنظیم php در سی پنل

۵-ساخت دیتابیس برای راه اندازی سایت وردپرسی

دیتابیس در واقع محل ذخیره تمامی اطاعات سایت شما میباشد از گذرواژه ها پست ها و متا دیتاها و.. پس زمانی که صحبت از بکاپ سایت میشود مهمترین منبع برای اینکار دیتابیس میباشد.

1-ساخت یوزر و پسورد

2-دادن مجوزها

برای ساخت دیتابیس در سی پنل گزینه MySQL® Database Wizard را بزنید

آموزش کامل طراحی سایت پیشرفته

 

 

مطابق تصویر زیر در بخش مشخص شده نامی برای دیتابیس وارد کنید و دقت کنید که این نام باید با حروف انگلیسی آغاز شود و این نام می تواند تا 54 کاراکتر باشد. پس از وارد کردن نام دیتابیس روی دکمه Next Step کلیک کنید.معمولا دیتابیس یک پیشوند دارد که همان نام کاربری هاست میباشد برای مثال ما یک دیتا بییس میسازیم و اسمش میذاریم jooda حالا نام هاست myhost است پس در واقع اسم دیتا بیس شما میشود myhost_jooda این نام دیتا بیس به همراه پسوردی که میسازید را باید برای نصب وردپرس استفاده کنید.

1-اولین مرحله ساخت یک دیتابیس است مطابق تصویر زیر یک نام وارد کنید و دکمه CREATE را بزنید

 

 

آموزش راه اندازی سایت وردپرسی

2- ساخت یوزر دیتابیس و رمز یوزر:راه اندازی سایت وردپرسی صفر تا 100

 

حالا به پایین تر بروید MySQL Users  Add New User را پیدا کنید و یک نام و پسورد را مشخص کنید و این سه گزینه را روی یک فایل text ذخیره کنید :نام دیتابیس -یوزر-پسورد

آموزش راه اندازی سایت وردپرسی

در این صفحه ابتدا نام یوزر را مطابق تصویر وارد کنید و دقت کنید این نام باید با حروف انگلیسی شروع شود و نهایتا 7 کاراکتر می تواند باشد. در پایین یک رمز قوی که ترکیب حروف کوچک و بزرگ و عدد و علامت هایی مثل & * / % باشد را وارد نمایید. این رمز برای تایید دوباره باید در ردیف آخر وارد شود. پس از وارد کردن نام دیتابیس روی دکمه Next Step کلیک کنید. همچنین می توانید با استفاده از گزینه “Password generator” یک رمز بسیار قوی برای خود ایجاد نمایید.

 

3-ایجاد مجوز های دیتابیس:

 

برای ایجاد مجوز Add User To Database باید مطابق تصویر نام دیتا بیس و نام یوزر در پایین باشد حالا add را بزنید

آموزش راه اندازی سایت وردپرسی

در مرحله بعد با کلیک روی گزینه “ALL PRIVILEGES” همه مجوزهای لازم را به وردپرس برای کار با دیتابیس میدهید. پس از وارد کردن نام دیتابیس روی دکمه Next Step کلیک کنید. با این مراحل کلیه کارهای لازم انجام شده است.

آموزش راه اندازی سایت وردپرسی

 

6-مرحله بعد نصب وردپرس دانلود وردپرس و استخراج آن

در ابتدای شروع آموزش نصب wordpress باید بسته وردپرس را دانلود کرده و از حالت فشرده خارج کنید. برای برای دانلود وردپرس می توانید از این ادرس استفاده کنید : https://wordpress.org/download/

آموزش راه اندازی سایت وردپرسی

1-حالا وارد file manager سی پنل شوید

2-روی public html کلیک کنید

3-حالا upload را انتخاب کنید و فایل WordPress.zip را آپلود کنید و بعد از پایان آپلود صفحه را ریلود کنید

حالا روی فایل وردپرس کلیک کنید extract کنید حالا باید محتویات پوشه وردپرس را به PUBLIC HTML منتقل کنید

آموزش راه اندازی سایت وردپرسی

 

وارد پوشه وردپرس شوید و select all را بزنید و move حالا همه فایل های پوشه را به public html انتفال دهید برای اینکار کافیست روی آدرس که موقع انتقال باز میشود وردپرس را پاک کنید تا فایل روی PUBLIC HTML منتقل شود.آموزش راه اندازی سایت وردپرسی

وقتی وارد public html میشوید مجموعه ای از فایل ها و فولدر ها را می‌بینید که نباید هیچ کدامشان را تغییر دهید و تنها .htaccess نیاز به تنظیمات پيشرفته دارد که فعلا بماند تا بعد در رابطه با آن توضیح دهیم دیگری فایل wp-content که در این فولدر پلاگین ها و قالب سایت و همین طور فایل هایی که از طریق وردپرس آپلود میکنید وجود دارد.

 

در ادامه راه اندازی وردپرس روی هاست، می‌توانید از دو راه نصب وردپرس را انجام دهید میتوانید فایل wp-config.php را خودتان ایجاد کرده و ویرایش کنید، یا می‌توانید از این مرحله صرف نظر کنید و اجازه دهید وردپرس هنگام اجرای اسکریپت نصب، خود این کار را انجام دهد.

راه اول نصب اتوماتیک وردپرس آموزش کامل طراحی سایت با wordpress

بعد از انجام این کار حالا آدرس سایت خودتون رو توی پنجره جدید وارد کنید تا صفحه خوش آمدگویی وردپرس باز شود.

آموزش راه اندازی سایت وردپرسی

حالا باید دارد صفحه خوش آمدید وردپرس شده باشید تنظیمات را انجام دهید وآدرس دیتابیس را وارد کنید.

بعد از تایید وارد پنجره بعدی میشوید که در اینجا همان سه گزینه ای که هنگام ساخت دیتابیس قرار شد روی یک فایل TEXT ذخیره کنید مورد استفاده قرار میگیرد در سطر اول نام دیتابیس را وارد کنید که برای ما DOWNIR_TEST بود و سطر دوم هم نام کاربری MYHOST_TEST و سطر سوم رمز دیتابیس

آموزش راه اندازی سایت وردپرسی

در ادامه اگر اطلاعات دیتابیس را به درستی وارد کرده باشید حالا وارد اطلاعات ساخت اکانت وردپرس میشوید نام سایت که چندان مهم نیست اما نام کاربری و رمز عبور باید با دقت انتخاب شود و در جایی ذخیره کنید تا بعدها فراموش نکنید.همین طور یک ایمیل درست نیز در ادامه وارد کنید و اما اگر میخواهید مدتی روی محتوا کار کنید بهتر است در همان ابتدا به موتور های جستجوگر متصل نشوید برای اینکار تیک گزینه آخر را فعال کنید (بعدا میتوانید از تنظیمات داشبورد آن را تغییر دهید.

آموزش راه اندازی سایت وردپرسی

از این به این شما برای وارد شدن به سایت خودتان‌ باید با آدرس you site.ir/wp-admin  وارد صفحه ورود شده و نام کاربری و رمز عبور را بزنید تا وارد صفحه ادمین سایت خودتان شوید.

راه دوم نصب وردپرس از طریق wp-config.php

به مسیری که در مرحله ۱ بسته وردپرس را استخراج کردید برگردید، فایل wp-config-sample.php را به wp-config.php تغییر نام دهید و آن را در یک ویرایشگر متن، باز کنید.

اطلاعات دیتابیس خود را در زیر بخش با برچسب زیر وارد کنید:

// ** MySQL settings – You can get this info from your web host ** //
DB_NAME: نام دیتابیسی که برای وردپرس در مرحله ۲ ایجاد کرده‌اید.

DB_USER: نام کاربری که در مرحله ۲ برای وردپرس ایجاد کردید.

DB_PASSWORD: رمز عبوری که برای نام کاربری وردپرس در مرحله ۲ انتخاب کردید.

DB_HOST: آدرس و یا آیپی میزبانی که در مرحله ۲ تعیین کردید (معمولاً localhost است، همچنین بعضی مواقع باید آیپی سرور را وارد نمایید). اگر لازم است که پورت آن را بنویسید، بعد از آدرس یک دونقطه (:) و سپس پورت آن را اضافه کنید.

DB_CHARSET: مجموعه db charset ، به طور معمول نباید تغییر کنند.

DB_COLLATE: ترکیب بندی بانک اطلاعاتی معمولاً باید خالی باشد.

سپس فایل wp-config.php را ذخیره کنید.

اگر راه اندازی وردپرس را با موفقیت طی کنید، صفحه ورود به داشبورد به شما نمایش داده می‌شود امیدواریم آموزش نصب وردپرس روی هاست برای شما مفید واقع شده باشد. حالا می توانید اقدام به ساخت سایت وردپرس خود کنید.

تنظیم‌ wp-config.php

در این قسمت نیاز به تغییر خاصی ندارید و تنها wp debug را روی off قرار دهید.

ادامه نصب وردپرس را در مقاله زیر دنبال کنید که دارای این سر فصل هست:

آموزش بخش تنظیمات در وردپرس پیشخوان وردپرس 

  1. تنظیمات وردپرس عمومی
  2. تب دوم تنظیمات نوشتن
  3. سوم تنظیمات خواندن در وردپرس
  4. بخش پیوندهای یکتا در تنظیمات وردپرس
  5. نصب قالب وردپرس
  6. شروع نوشتن و ویرایش مطالب
  7. نصب پلاگین های ضروری
  8. چک کردن سلامت سایت وردپرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه